наказ №80 про стан виховної роботи 2017-2018

ЧЕРНЯТИНСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

НАКАЗ

 

06.06.2018 р.                                               с. Чернятин                                               № 80

 

Про стан виховної роботи 

за 2017-2018 н.р. 

 

На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженої наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, з метою реалізації Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, створення організаційних і методичних умов, що забезпечують інтенсифікацію виховної діяльності, оновленню виховних технологій на основі вітчизняних традицій та сучасного світового досвіду, забезпеченню цілісності та різноманітності виховного процесу, гармонізації сімейного й суспільного виховання, плану роботи навчального закладу на 2017-2018 навчальний рік, з метою проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми, залучення кожного учня до участі в різних сферах діяльності на основі його нахилів та здібностей, організації змістовного позаурочного дозвілля в навчальному закладі протягом 2017-2018 навчального року виховна робота була спрямована на:

- духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, етики, культури, прав і обов’язків громадянина України, утвердження почуттів причетності до кращих надбань світової цивілізації;

- розвиток дитячо-юнацького туризму і краєзнавства;

- підтримку екскурсійної, туристсько-краєзнавчої та пошукової роботи, що проводиться профільними туристсько-краєзнавчими установами;

- ознайомлення та вивчення звичаїв, обрядів, традицій українського народу;

- формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки; 

- підвищення рівня інформованості учнів з питань профілактики тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/ СНІДу;

- профілактику поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей і учнівської молоді; випадків фізичного і психічного насильства;

- попередження торгівлі людьми, всіх форм експлуатації, втягнення у злочинну діяльність;

- подолання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх.

Всі вищезазначені напрямки виховної роботи щільно взаємопов’язані між собою та виконувалися згідно із планом виховної роботи навчального закладу на 2017-2018 навчальний рік, планами роботи класних керівників, шкільної бібліотеки, гуртків, спортивних секцій тощо. Основні напрями роботи враховувались як при проведенні загальношкільних заходів, так і при проведенні індивідуальної роботи з учнями .

   Виховна робота розподілена на основні напрями:

· Учнівське врядування, робота гуртків та секцій.

· Колективно–творчі справи.

· Виховання громадянської та національно-патріотичної культури.

· Родинно–сімейне виховання.

· Виховання трудової культури й професійна орієнтація.

· Виховання художньо-естетичної культури.

· Соціалізація особистості учня та сприяння її творчому розвитку.

· Виховання екологічної культури.

· Формування здорового способу життя.

· Превентивне виховання. Соціальний супровід і підтримка учнів, які потребують допомоги.

Головною метою виховної роботи в школі є різнобічний розвиток особистості – вільної, гуманної, духовно і творчо зрілої, фізично досконалої, відповідальної і мужньої, ініціативної, готової до самооцінки і самовиховання. Досягнення цієї мети здійснювалося через виховання ціннісного ставлення до себе; до сім’ї, родини, людей; до праці; до природи; до культури і мистецтва та до суспільства і держави; через формування здорового способу життя та сприяння творчому розвитку особистості.

       Протягом року в школі були проведені такі загальношкільні заходи,

цільові тижні: 

    - тиждень безпеки руху дітей «Моя вулиця», під час якого було взято на облік дітей, що мають мопеди, повторено правила дорожнього  руху;

    - тиждень протипожежної безпеки «Вогонь – друг чи ворог»; 

- тиждень правознавства, в ході якого вчителем права Кучинською Б.Л. було проведено єдиний урок з правознавства, правові лекторії, поновлено матеріали правового куточка;

- тиждень профорієнтації, під час якого класні керівники 8 – 11 класів провели екскурсії на місцеві підприємства. Педагог-організатор Гриб Л.І. провела зустріч з випускниками минулого року з метою більш детального ознайомлення з умовами вступу до вищих навчальних закладів, у яких вони навчаються, та професіями, які там можна отримати;

- тиждень безпеки життєдіяльності, під час якого класні керівники та вчителі предметники провели інструктажі з техніки безпеки, конкурси на знання цих правил, роботу з попередження дитячого травматизму;

- тиждень добрих справ у Великий Піст, в ході якого учні писали твори на тему «Людина з добрим серцем і доброю душею», проведено виховну годину «Добро починається з тебе», відбувся день милосердя під девізом «Допоможи тому, кому гірше за тебе»;

- шевченківські дні;

Акції:

- «Школа – наш дім»

- «Живи, книго»;

- «Милосердя»;

- «Уроки доброти»;

- «Шкільне подвір’я»;

- «Серце до серця»;

- «Яблуневий сад»;

- «Чисте довкілля». 

- Флешмоби: «Україні – мир!», «Я люблю Україну!»

Загальношкільні лінійки:

1.     до Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників;

2.     до Дня рідної мови;

3.     до Дня пам’яті жертв голодомору і політичних репресій; 

4.     до Всесвітнього Дня боротьби зі Снідом;

5.     до Дня Збройних Сил України;

6.     до Дня Соборності;

7.     нагородження призерів районних олімпіад та спортивних змагань;

8.     підбиття підсумків конкурсу «Найкращий клас року».

Відкриті виховні заходи:

1.    «Ота стежина в ріднім краю» - (Оранська О.Г.);

2.     «Учитель перед іменем твоїм…», (Гриб Л.І., Мазур Т.Д., Муляр О.М.);

3.    «Азбука здоров’я» - (Левченко Т.В. 7 клас);

4.    «Весна красна», конкурс виконання веснянок - (Мазур Т.Д. – 2-9 клас);

5.    « День жалоби й скорботи за жертвами Голодомору” (Кучинська Б.Л., 8 клас)

6.    “Україна, мій духмяний дивоцвіт, через терни йшла до волі стільки літ” (Муляр О.М.,11 клас);

7.    “Галопом по Європі” (Кучинська Б.Л.)

     

Традиційні свята:

1.     «День знань»;

2.     «Святковий концерт до Дня вчителя»;

3.      Новорічний ранок-вистава для учнів 1-5 класів «Новорічний калейдоскоп»;

4.     Новорічний вечір для старшокласників «Новорічна подорож» - шоу розважальних конкурсів;

5.     Святковий концерт до Дня Перемоги

6.     «Прощавай, Букварику»;

7.     Останній дзвоник;

8.     «До побачення, школо» - випуск з початкової школи;

9.     Випускний вечір одинадцятикласників;

     Пріоритетними напрямками роботи в цьому навчальному році були трудове  виховання (ціннісне ставлення держави, суспільства) та морально-естетичне (ціннісне ставлення особистості до себе). Педагогічний колектив школи працює над реалізацією проблеми “Особистісно зорієнтоване виховання ”.

Відповідно до поставленої мети виховної роботи класними керівниками 1-11-х класів здійснювалася послідовна робота щодо формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе (до свого фізичного «Я», психічного «Я», соціального «Я»).

У ході формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави класні керівники 1 -4 класів дбали про сформованість у школярів основних понять про народ, націю, суспільство, державу; класні керівники 5 – 8 класів працювали над вихованням любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій та звичаїв, шанобливого ставлення до державної символіки, над сформованістю потреби в школярів у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу; класні керівники 9 – 11 класів працювали над сформованістю активної громадянської позиції та відповідальності за долю України. Відповідно до поставлених завдань було проведено низку виховних заходів: «Україна – наш спільний «дім»(Левченко Т.В.), «Вклоняємось тобі, учителю» (Гриб Л.І., Мазур Т.Д., Муляр О.М.); «Цінності моєї родини» (Мазур О.В.); «Вивчення правил хорошого тону» (Оранська О.Г.);  «Школа прав дитини» (Кучинська Б.Л.); «Доброта і милосердя» (Кузьмінська Т.С.); «День жалоби та скорботи за жертвами Голодомору» (Кучинська Б.Л.); « Наші обереги» (Мазур О.В..). Певна увага колективу школи була спрямована на формування в учнів школи здатності уникати конфліктів, вихованню у дітей толерантності, внутрішньої потреби в загальнолюдських цінностях. З цією метою було проведено до Міжнародного дня людей похилого віку виховні години «Поспішайте робити добро»; благодійні ярмарки для збору коштів, які пішли на допомогу дітям переселенцям із зони АТО. (Гриб Л. І.), акція « П’ять картоплин»  - для багатодітних родин з с.Токарівка (ЛевченкоО.П. та Лапко О. І. ) ; виховні години бесіди до Дня інвалідів, Всесвітнього Дня толерантності; цикл виховних заходів «Скажемо насильству: «НІ!» (тренінги, відео лекторії), круглий стіл «Торгівля людьми» (Гриб Л.І.)

   Здійснювались заходи щодо профілактики правопорушень, дитячої бездоглядності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили у складні умови . Головним напрямком роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень, до девіантної поведінки. У школі діє Рада профілактики правопорушень. Яка слідкує за дотриманням учнями правил поведінки і порядку в урочний та позаурочний час.           

      На підставі вивчення особливостей учнів та учнівських колективів були складені списки учнів базової групи ризику. На підставі складених соціально-педагогічних паспортів класів створено соціально-педагогічний паспорт школи. Учнів соціальної групи ризику не виявлено, але є діти різних вікових категорій базової групи ризику. З ними ведеться профілактична робота.

   Значні зусилля члени педагогічного колективу спрямували на дітей із соціально незахищених сімей

     Адміністрацією школи, класними керівниками контролюється відвідування уроків учнями школи, ведуться педагогічні спостереження на уроках та позаурочний час.

   У полі зору педагогічного колективу постійно знаходиться питання зайнятості підлітків шкільного віку у позаурочний час.

 З метою задоволення особистісних потреб учнів, їх самореалізації та самовдосконалення, максимального розвитку творчих здібностей в нашій школі було організовано роботу  гуртків:

- спортивного напряму (Бедрак І.А.);

- художньо естетичного напряму (хорового співу – керівник Мазур Т.Д., вчитель музики);

- євроклуб (Кучинська Б.Л.);

      Заняття в гуртках та спортсекції проводиться згідно з розкладом та затвердженим наказом. Планування роботи гуртків було здійснено вчасно. Керівники гуртків ведуть стандартні журнали планування та обліку роботи, записи в яких робилися регулярно. Результати своєї діяльності гуртківці представляли під час шкільних предметних декад та тижнів, брали участь у культурно-масових та суспільно-корисних заходах, які проходили в школі.

      Поряд з традиційними формами виховної роботи значне місце посідає шкільне учнівське самоврядування. У школі продовжує роботу дитяча організація «Лідер», яка виховує в учнів ініціативу, самодисципліну, активність, відповідальність та організаторські здібності. Головою виконавчої влади є президент, якому підпорядковуються радники від кожного класу.

Значна увага в школі приділяється родинному вихованню, головним завданням якого є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди.

      У школі працює рада школи, яка допомагає вчителям займатися вихованням дітей, врегулюванням конфліктів між вчителями та учнями. Постійно проводяться загальношкільні та класні батьківські збори. У жовтні місяці на загальношкільних зборах розглядалося питання «Патріотичне виховання в школі» (Мовчан Л.А.). Організовано лекторій для батьків, в роботі якого розглядалися питання щодо запобігання будь-яких форм насильства у сім`ї , виховання свідомого ставлення до свого здоров`я, попередження дитячого травматизму, виконання Закону України «Про загальну середню освіту» ст..35: вплив сім`ї на середовище дитини”.

Батьки залучаються до підготовки та участі у виховних заходах: новорічні свята, День Матері (7 клас, кл.кер.- Левченко Т.В.), родинних свят (11 клас, кл.кер.- Муляр О.М.), випускних свят (4 клас, класний керівник – Стефанішена М.С.); 9 клас, класний керівник – Оранська О.Г.;11 клас, класний керівник –

Муляр О.М.), до організації екскурсій (3 клас, класний керівник-Рублік О.М..). Багато батьків є спонсорами, активно допомагають у ремонті і оновленні школи (Білоус А.В.-голова батьківського комітету).

       У школі працює 11 класних керівників.

       Плануючи виховну роботу з класом, класні керівники дотримуються розділів «Виховні заходи», «Індивідуальна робота з учнями», «Робота з батьками». При цьому враховуються вікові особливості учнів, ступінь сформованості колективу, взаємовідносини між учнями,  батьками, вчителями. Відповідно до цього кожен класний керівник ставить перед собою проблему, над якою працює,плануючи та організовуючи виховну роботу в класі.

      У школі спланована методична робота, яка проходить у формі семінару-практикуму класних керівників. Засідання проходять 4 рази на рік. На них виносяться проблеми теорії виховання, проходить обговорення відкритих заходів.

       На засіданнях семінару-практикуму розглядалися питання військово-патріотичного виховання, художньо-естетичного виховання, здорового способу життя.

   Поряд із позитивними показниками слід відзначити, що у педагогічного колективу школи є ще невирішені проблеми. Так, спостерігається невисокий рівень соціальної активності  батьків та учнів у вирішенні загальносоціальних питань, недостатній рівень сформованості гуманістичних рис особистості, естетичних переконань і смаків, класні керівники не досить ефективно використовують сучасні інноваційні методи виховання у напрямку родинного виховання.

     Контрольно-аналітична діяльність з виховної роботи складалася з таких компонентів:

- вивчення та аналіз виховного процесу, його закономірностей;

- визначення найважливіших справ, термінів їх виконання;

- аналіз стану виховної роботи, планів роботи;

- вивчення змісту роботи класних керівників, керівників шкільних гуртків – вивчення документації (планів роботи класних керівників, керівників шкільних гуртків), сценаріїв загальношкільних заходів, контролю за виконанням запланованих заходів;

- виявлення недоліків і визначення шляхів їх усунення;

- повсякденна перевірка виконання рішень.

Результати вивчення роботи розглядалися на засіданнях методичного об’єднання класних керівників .

Грамотно планують роботу з учнями класні керівники 

Кузьмінська Т.С., Муляр О.М., Левченко Т.В.

Різноманітні та цікаві форми роботи практикують  Рублік О.М., Барда В.П.

Багато працюють із батьками Кучинська Б.Л., Стефанішена М.С.

Цікаві форми індивідуальної роботи застосовують Кучинська Б.Л. та 

Муляр О.М.

    Педагогічний колектив закладу продовжує роботу з удосконалення системи виховної роботи в учнівських колективах класів, з учнівською молоддю в цілому. 

    Учні та вчителі  школи були активними учасниками районних і обласних змагань, конкурсів. Діти нагороджені грамотами і призами. Зокрема: 

1. Всеукраїнські та обласні конкурси:

- Білоус Дмитро – ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі «Традиції України, Болгарії та Молдови щодо раціонального використання водних ресурсів (учитель Левченко Т.В.)

- Бортнік Юрій – І місце в обласному конкурсі «Пам’ятки садово-паркового мистецтва регіонів Вінницької області» (учитель Ковтуцька І.А.)

- Горчакова Тетяна – ІІІ місце в обласному пошуковому конкурсі «Державотворення. Історія України» (вчитель Кучинський А.Б.)

З метою гармонійного розвитку особистості учні залучалися до роботи у різноманітних гуртках, спортивних секціях. На базі навчального закладу працювало 12 гуртків, найпопулярнішими серед яких були: вокально-хоровий, Євроклуб, екологічний, «Майстер декламування». До роботи у гуртках та секціях залучено близько 60% учнів. І як наслідок роботи вокально-хорового гуртка учні нашої школи у фестивалі «Проліски надій – 2018» зайняли ІІІ місце (керівник Мазур Т.Д.)

   Розвитку фізичної досконалості, свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я сприяли заняття фізкультурою, особливо в позаурочний час. Протягом навчального року проведено багато спортивних заходів до Дня фізкультурника, Всесвітнього дня туризму, Дня Збройних Сил України, «Веселі старти», змагання з футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики, настільного тенісу, шашок та шахів. В школі працює волейбольна та футбольна секції від ДЮСШ, на добровільних засадах - секція з настільного тенісу. Хотілося б відмітити посилену роботу гуртків спортивного напрямку (керівник – Бедрак І.А..). За навчальний рік учні здобули такі перемоги у районній спартакіаді:

І місце – футбол

І місце - триборство

І місце – легка атлетика

І місце – настільний теніс

ІІІ місце – волейбол – хлопці

ІІ місце – волейбол - дівчата

      Поступово розширюється роль учнівського врядування в житті школи, що виховує у школярів ініціативність, активність, самостійність, відповідальність, організаційні здібності. Члени міністерств організовують просвітницькі семінари для школярів та різні позакласні заходи. Міністерства шкільної країни були сформовані після президентських виборів, перемогу на яких здобула восьмикласниця Грубчак Аліна, вона являється ініціатором створення клубу дебатів «Спікер». У школі на День учителя учні проводять День учнівського врядування.

   Проводилась відповідна робота з правового виховання та профілактична робота з учнями, що схильні до правопорушень. Функціонувала рада профілактики правопорушень. Учнів, які  стоять на шкільному обліку чи на обліку в дитячій кімнаті міліції, немає.

   Здійснювалося формування в учнів почуття національної гордості, морально-етичних переконань. Цьому сприяє облаштування куточка національної символіки, вивчення гімну України, школи, використання національної символіки під час проведення урочистих загальношкільних заходів, спортивних змагань.

      Виховання позитивних рис характеру, культури міжособистісних відносин є провідною проблемою, над реалізацією якої працювали класні керівники.

     Контроль класних керівників за роботою учнів був дійовий, але не завжди постійний. Є ще ряд упущень з питань виховної роботи: не всі класні керівники в повній мірі перейшли до основних орієнтирів виховання; більшість класних керівників домінують у вирішенні проблем класного життя, не надаючи самостійності учням; не всі проведені заходи були чітко сплановані; багатьом класним керівникам потрібно поповнити та поновити матеріали в класних інформаційних куточках, звернути увагу на дисципліну та дотримання єдиних вимог до учнів, на культуру поведінки своїх вихованців.

Виходячи з вищесказаного, 

НАКАЗУЮ:

1.     Продовжити роботу над формуванням та розвитком  свідомості та самосвідомості дитини, сталої моральної позиції та її закріплення в поведінці.

                                              Постійно, педколектив, класні керівники.

2.                Використовувати нові підходи, форми та методи виховання, які відповідають потребам школи, сприяють розкриттю талантів, духовно-емоційних, розумових та фізичних здібностей вихованців.

                                            Постійно, класні керівники

     3.    Планування виховної роботи на наступний рік провести згідно основних
                    орієнтирів виховання.
                                           Серпень-вересень 2018 року, ЗДВР, класні керівники

4.       Активізувати роботу класних керівників по недопущенню пропусків 
        уроків учнями без поважних причин.

                                          Постійно, класні керівники

5.   З метою виховання конкурентоспроможної творчої молоді брати участь
       у конкурсах різних рівнів.

                                        Постійно, педколектив, класні керівники

6.                Оголосити подяку вчителям:  Гриб Л.І., Кучинському А.Б., Ковтуцькій І.А., Мовчан Л.А., Левченко Т.В., Бедраку І.А.  за участь у конкурсах та вагомий внесок у підготовку та проведення  загальношкільних заходів.

7.                Оголосити подяку учням: Горчаковій Т. (10 клас), Білоусу Дмитру (8 клас), Бортніку Ю. (8 клас) за активну участь у позакласній роботі школи.

8.                Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.




       

Директор школи:                                                         А.Б.КУЧИНСЬКИЙ